Amikor 1989-ben a QUALIMED-et alapítottam, még Shiba professzor neve fémjelezte tevékenységünket. Nem véletlen hát első szlogenünk:

„A minőség örök”

Ez ki is tartott az első tíz évben, amikor főleg irányítási rendszerek kiépítését végeztük. Több mint 600 szervezetet juttatunk el a független tanúsítás állapotába, a lőszergyártástól – a kórházig.


Kis patakocskaként indult (s újabb tíz év alatt) hajózható folyóvá duzzadt a TQM (Total Quality Management) típusú munkáink sora. Néha csak egy-egy díj elnyerése volt megbízásunk alapja, de zömében (úgy 98,9%-ban) vezetési rendszereket építettünk. Ezt az időszakot jellemezte második jelmondatunk (Sir Francis Bacon-től magyarítva), amellyel piacvezetővé váltunk a kiválósági díjak világában:

„A tudás hatalom”


Aztán megjelentek az első hírek a fedezetlen amerikai jelzáloghitelekről, s mire észrevettük nyakunkon volt a „világválság”. Ki gondolt már a folyamatok szabályozására, ki akart már díjat nyerni? Túlélni, ez volt a cél!


Valaha, Japánban az ASAHI sörgyár elnöke megkérdezte,  hogy a cégem volt-e már csődben. Nemleges válaszomra lebiggyesztette a száját, s azt mondta: „Akkor ön nem is tudja mi a vezetés!” Nos, President San, jelentem megtanultam. Élünk most is, s ezzel együtt megszültük új szlogenünket:

„Fejleszteni pedig kell!”

A régi latinok persze még ezt úgy ismerték; „Hajózni pedig kell (Navigare necesse est)”! Boldog latinok, ők még nem ismerték a globalizáció áldásait!


Mindhárom szlogenünk él ma is, s ezekre épül mai, sőt jövőbeli tevékenységünk is;